29. maaliskuuta 2015

Virvon varvon



Meiltäkin lähti tänään pari noitaa kavereineen virpomaan. Oksat oli kerätty ja koristeltu hyvissä ajoin. Aika vähän lapsia täällä meilläpäin kiertää, alkaakohan virpominen olla nykyään jo menneen talven lumia. Saman olen huomannut jo aiempina vuosina. Käykö teillä trulleja oven takana?






 
En juurikaan laita pääsiäiskoristeita esille, muutama kukko ja kana ja erilaisia narsisseja. Yllä kasvaa mun lemppari, perunanarsissi. Nämä lähti mukaan messuilta.

Ikkunanpesu-urakka on aloitettu jo muutama viikko takaperin ja eilen oli taas hyvä ilma jatkaa puuhaa. Meillä ei ole ikkunanpesureita vaan pesen ne ihan vanhaan tyyliin käsin. Tietyt hommat teen itse aina käsin ja mm. ikkunanpesu kuuluu haravoinnin ohella just niihin. Toki jos meillä olisi iso kartano ja tsiljoona ruutua niin asia olisi varmaan uudelleen harkinnassa.

Katselin viime kesän pihakuvia ja niinhän se aina unohtuu kuinka vehreää on ja ihanaa kukintaa. Nyt kun katsoo sateisen harmaata ilmaa ja surkeita penkkejä niin vaikea uskoa mikä loisto sieltä taas (toivottavasti nousee). Tänä keväänä lähden taas Tahvosten taimimyynti-päiville, jotka tässä keväällä taas koittavat. Olen ajatellut hankkia sieltä kaikki perennat mitä pihaan nyt laitan, koska harmikseni viime viikon Agrimarket/multasormi reissulla sain kuulla ettei se kuulu enää S-bonus ryhmään. Sinne meni mun hyvät puutarhabonus-pisteet. No olen kyllä muutenkin ajatellut olla laittamatta tänä kesänä hirveetä satsausta kukkiin, vaan kesäkukat laitan siemenistä. Messuilta ostin tarvittavat pussit ja koska esikasvatus ei ole mun juttu niin siementen piti olla sellaisia, jotka voi suoraan kylvää maahan touko-kesäkuussa. Muutama kesäkukka täytyy ruukkuihin ostaa ja tietysti se perinteinen kurpitsa kompostin päälle. Olen miehelle luvannut, että kunnostaudun mökkeilyn kanssa nyt kun lapset sinne niin mielellään vielä lähtenyt, tosin yks ehto mulla oli. Teineille täytyy saada joku vierasaitta pihaan, alkaa se 25m2 yksiö käymään jo "hieman" ahtaaksi 6hengelle ja 2 koiralle :D. Eli mökkitalkoita on tiedossa!

Mitä piha- ja puutarhasuunnitelmia olet itse tehnyt?

1 kommentti:

Liisan kotna kirjoitti...

Kovinhan teillä on jo pääsiäistä. Minulla on tapana joka kesä tehdä joku uusi juttu pihaan, jokin rakennelma tai uusi kukkapenkki. Viime kesänä tein majakan ja nyt jos saisin aikaiseksi pienen tuulimyllyn. En ole kylläkään ehtinyt sitä suunnittelemaan.
Mukavaa pääsiäisen alusviikkoa
tv Liisa