18. elokuuta 2013

Kaappi vanhoista ikkunoista

 
Eilen kirjoittelinkin tosta kaapista joka rakennettiin vanhoista ikkunoista. Ideassahan ei sinänsä ole mitään omaperäistä, ne kun ovat kovin muotia nyt. Syy siihen miksi itse halusin sellaisen on se, että ikkunoita löytyi vino pino ja niistä sai tehtyä syvyydeltään juuri sen kokoisen kaapin kun tarvitsin. olen seuraillut näiden hintoja ja ne kieppuvat siinä parin sadan hujakoilla, kuten myös kaupan seinäkaappien. Onneksi on kätevä mies joka rakentelee mun epämääräisten suunnitelmien pohjalta huonekaluja mitä tarvitsen. Tosin palautetta on tullut, että seuraavaksi pitäisi tehdä piirustukset. Olen ratkaissut ongelman siten, että mulla on kuvakansiossa inspiraatio kansio johon tallennan kuvia aina kun näen jonkun hienon idean, huonekalun tms. Sieltä voi sitten näyttää kuvaa, että minkälaista olen ajatellut. Tämä kaappi ei tullut sinänsä maksamaan mitään koska hyllylevyt olivat ylijäämätavaraa, samoin rungon laudat. Ja yleensä sanonkin miehelle kun tämäntyyppisiä rakennetaan, että kierrätysperiaatteella mennään eikä materiaaleja lähdetä ostamaan vaan se käytetään mikä jemmoista löytyy (onneksi on suuret jemmat!) Taustalevyn halusin jättää kaapista kokonaan pois, että kaunis tapetti näkyy taustalla ja sivuseinät maalasin liitutaulumaalilla mattamustaksi. 

Ei kommentteja: